zaterdag 20 april 2013

Aan de gemiddelde verkoopster van de gemiddelde parfumerie

Aan de gemiddelde verkoopster van de gemiddelde parfumerie,
Ja, u werkt de hele dag tussen Chanel en Dior, dus ik snap dat dat soms naar uw hoofd stijgt. Maar, tenzij u Christian himself bent, heeft u weinig reden om a) uzelf en uw activiteiten te interessant te vinden om tijd te maken voor mij b) te weinig tijd te hebben om op de hoogte te blijven van wat er zich binnen uw sector afspeelt. Indien u deze opmerkingen graag verduidelijkt ziet, geef ik graag enkele -uit het leven gegrepen- voorbeelden ter illustratie.
Wanneer ik u bijvoorbeeld vraag of de lente collectie van Chanel al binnen is, dan is "Wa moete hebben?" niet de reactie die ik verwacht. Een antwoord als "Ja zeker mevrouw, welke items had u gewenst?" komt net een tikje proffesioneler over, vindt u ook niet?
Als ik enkele dagen later opnieuw langskom - met een andere missie- en u en uw collega kunnen de printer maar niet herstellen, begrijp ik dat dit zeer frustrerend is voor jullie. Niettemin werken jullie in een parfumerie en is het verkopen van cosmetica jullie hoofdtaak, niet het herstellen van computergestuurde apparaten. Een carrièreswitch is zo gemaakt, dus wat dat betreft hoeft u niet te vrezen. Indien u er toch voor kiest om tussen de luxe-merken te blijven werken, zou u kunnen nadenken over het antwoord op mijn vraag "Kan er mij soms iemand helpen?". Want integenstelling tot wat u lijkt te denken is "Jajaja een minuutje!" niet het correcte antwoord! Toch niet wanneer ik al een tiental minuten kuchend en trappelend uw aandacht probeer te trekken.
Met een hobby als de mijne - zijnde: bloggen over beauty- ben ik op de hoogte van enkele zaken. Zo weet ik bijvoorbeeld welke merken welke collecties uitbrengen en wanneer. Daar u dag in dag uit met uw neus tussen de comsetica zit, had ik van u toch hetzelfde verwacht. Tot mijn teleurstelling kan u mij helaas niet zeggen wanneer de nieuwe OPI collection bij u te verkrijgen is. Sterker nog: wanneer ik de naam van de nieuwe collectie laat vallen, heeft u geen flauw idee waar ik het over heb.
Ik begrijp het wanneer u, gemiddelde verkoopster van de gemiddelde parfumerie en u, mijn lezer, van mening zijn dat ik een te veeleissende klant bent. Maar u moet weten dat ik ooit in uw schoenen stond en weet wat het is om klanten op hun wenken te bedienen. Ik kan u dan ook vertellen dat mijn kaakspieren regelmatig verkrampten van alle gemaakte lachjes, maar hier is nieuws voor u: dat hoort er bij!
Met opzet vermijd ik de uitdrukking 'Klant is koning' maar ik besef dat het stilaan onmogelijk is, indien ik u met de neus op de feiten wil drukken.
 
Ik heb u nodig, beste gemiddelde verkoopster van de gemiddelde parfumerie, want ik weet immers niet in welke lade u de YSL lipsticks bewaard. Toch hoop ik, uit de grond van mijn hart, dat u de boodschap goed begrepen heeft. Indien dat niet het geval is, mag u mijn bemerkingen gerust eens herlezen!
Vriendelijke groetjes,
Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik vind het leuk wanneer je een reactie plaatst!
Liefs, Sofie